Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Drawing --- caricatures --- portraits --- karikaturen --- portretten --- Vos, Peter --- Literatuur, muziek en beeldende kunst/grafiek (kennisdomein) --- Vos, Petrus Antonius Carolus Agustinus --- Vos, P. A. C. A. --- tekeningen
Choose an application
Book history
---
Graphic arts
---
Children's literature. Juvenile literature
---
children's books
---
illustrations [layout features]
---
illustrators
---
kinderboekillustraties
---
illustraties
---
Tichelen, van, Hendrik
---
boekillustraties
---
kinderboeken
---
Busch, Wilhelm
---
Van Tichelen, Hendrik
---
Illustrated children's books
---
Illustration of books
---
Illustrators
---
C3
---
iconografie
---
kinderliteratuur
---
#BIBC:ruil
Choose an application
Dit boek stelt onverbloemde vragen over beeldende kunst. Ga mee op zoek naar de antwoorden over het hoe en waarom van rotsschilderingen tot het kubisme en van de renaissance tot moderne kunst.(bron: flaptekst)
Art --- English literature --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- kunst --- Kunst --- Kinderen --- Naaktheid --- Naakt --- PXL-Education 2017 --- kunst en filosofie --- kunstgeschiedenis --- creativiteit --- Kunstgeschiedenis --- Kunsten --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- kinderen --- kunsteducatie --- 701.1 --- beeldende kunst --- Kunstenaars --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Algemene kunstgeschiedenis --- Kind --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- kind --- Didactics of the arts --- KHM --- kunstbeschouwing --- basisonderwijs --- kunsteducatie. --- kind.
Choose an application
Lindsy Desmet, 12 mei 2020Dit naslagwerk geeft ons een inkijk in hoe kunst is opgebouwd en welke elementen er belangrijk zijn in het kijken naar kunst. Kunstenaar Hockney en auteur Gayford gaan met elkaar in dialoog over wat hen opvalt in kunstwerken en welke grote lijnen er te onderscheiden zijn. De kunstwerken worden groot afgebeeld en telkens voorzien van commentaar. De hoofdstukken zijn thematisch opgebouwd en bespreken onder andere de ruimte in kunstwerken, het spel van licht en schaduw, het gebruik van lijnen en het effect van spiegels. Aan het einde van het boek bespreken de auteurs ook bewegende beelden en richten ze hun blik op de toekomst. Een uitvindingen-tijdlijn en een woordenlijst maken je wegwijs doorheen het boek.?Kijken voor kinderen? is een aantrekkelijk boek vanwege de vele kleuren, de grote kunstwerken en de gestileerde vormgeving. De informatie wordt op een begrijpelijke manier verteld en het is dé ideale manier om eens op een andere manier naar kunst te kijken. Het is goed om telkens één hoofdstuk uit te kiezen en het boek op tijd en stond weer te laten rusten. In dit boek zijn vele bekende kunstwerken opgenomen en leert zowel jong als oud zeker iets bij. Zo wordt bijvoorbeeld zeer goed de evolutie van kunstwerken op grotwanden naar kunst vandaag in games en online geschetst. Toch zijn de verwachtingen, na de bestseller voor volwassenen A History of Pictures, niet helemaal ingelost. De illustraties zouden een meerwaarde moeten bieden aan de vele informatie die er wordt gegeven, maar zijn daarentegen verwarrend en bereiken niet hun doel. Ook de dialoog tussen de twee auteurs mist de eigenschappen van een echt gesprek, waardoor het boek een dynamisch karakter mist. Toch is dit boek de ideale manier om iets bij te leren over kunst én ideaal leesvoer wanneer je naar een museum gaat. Bovendien een eyecatcher in elk interieur!12 mei 2020© Pluizer128http://www.pluizer.be
Didactics of the arts --- Art --- art history --- art appreciation --- Kunst --- Kunst bekijken --- Kunstgeschiedenis --- Muzische vorming --- Kunsten --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- PXL-Education 2020 --- didactiek van de kunst --- kunsteducatie --- kunstenaar --- vanaf 9 jaar --- kinderen --- Hockney, David --- kunstgeschiedenis --- licht --- schaduwen --- spiegels --- spiegelingen --- schilderen --- fotograferen --- beelden --- Kunstbeleving --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- kind --- 881 --- schilderkunst --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction --- kunst --- kunstopvoeding --- kunsteducatie. --- kind. --- Hockney, David.
Choose an application
"Spannend verhaal over geheimen in schilderijen, kunst en ... een drol.""Alle kunstwerken , plaatsen en musea waarvan in dit boek sprake, bestaan echt."(bron: boek)
Dutch literature --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Kunst --- Schilderkunst --- Avonturen --- Grootvaders --- Dagboeken --- Musea --- Bruegel, Pieter (de oudere) --- Van Eyck, Jan --- Rubens, Peter Paul --- Muziek --- avontuur --- Spanning --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Voorleesverhalen --- PXL-Education 2020 --- fictie --- vanaf 12 jaar --- schilderkunst 15e-16e eeuw --- kunsteducatie --- Kunstschilders --- Avonturenverhalen --- Avontuur --- Grootvader --- Dagboek --- Museum --- Pieter Bruegel de Oude --- Spanning (stress) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- Compositie (muziek) --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Tekenkunst --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- De Bode, Ann --- Spanning (verhaalelement) --- kunsteducatie.
Choose an application
Graphic arts --- Children's literature. Juvenile literature --- Dutch literature --- picture books --- illustrations [layout features] --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- illustraties --- anno 1800-1999 --- Book design --- Illustrated children's books --- Illustration of books --- 1890 - 1950 --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- 766.036 --- 766.047 --- België --- boeken --- boekomslagen --- grafiek --- grafische vormgeving --- kinderboeken --- Nederland --- negentiende eeuw --- Saskia de Bodt en Jeroen Kapelle ; met medewerking van Theo Gielen, Iris Holthuizen, Willemijn Lindenhovius [et al.] --- tekenkunst --- twintigste eeuw --- 655.262 <492> --- 76:655.5 <492> --- 76:655.5 <493> --- 82-93 --- 839.3-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 76:655.5 <493> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--België --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--België --- 76:655.5 <492> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Nederland --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Nederland --- Book illustration --- Art --- Books --- Decoration and ornament --- Pictures --- Children's illustrated books --- Illustrated books, Children's --- Children's books --- Illustrated books --- Design, Book --- Graphic design (Typography) --- Boekdesign--algemeen--Nederland --- Format --- illustratie --- illustratie. --- prentenboeken. --- 1890 - 1950. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|